Gingamanga Wikia
Advertisement
Isähän opetti, ettei meidän tarvitse tavoitella maailmanvaltaa, jos Ouun armeija turvaa rauhan! Kun maailma on sekasorrossa, on meidän vuoromnme palvella. Emme tavoittele valtaa vallan vuoksi!
— Yamabiko Masamunelle mangassa Unsain viha, sivut 189-190

Unsain viha on 28. osa sarjasta Ginga Densetsu Weed: Orion.

Takakansiteksti[]

Taistelu Masamunen ja Ouun joukkojen välillä riehuu täydellä voimallaan. Saapuuko Sanada Unsai sotureineen ajoissa taistelukentälle?

Yksityiskohtainen juoni[]

216: Jälleennäkeminen taistelukentällä[]

Masamune makaa maassa Rigelin päällä. Orion ja Yamabiko ovat aikeissa lähteä apuun, mutta paikalle saapuva Gin kieltää heitä. Samaan aikaan Masamune herää, Rigel on yhä tajuton. Masamune ottaa Rigelin otteeseensa. Samaan aikaan alhaalla rotkossa Rocket yrittää ilmoittaa Masamunen kiivenneen ylös. Unsai saapuu paikalle ja käskee Rocketin levätä rotkossa loukattuaan jalkansa. Ylhäällä Masamune uhkaa murtaa Rigelin niskan, jos Orion lähestyy häntä. Cross, Lydia ja muut saapuvat paikalle, mutta pysähtyvät Masamunen uhkaillessa. Cross näkee Unsain kurkistavan rotkosta ja vaatii Masamunea luopumaan kilvestään. Vihastuneena Masamune heittää Rigelin kohti rotkoa, mutta juuri silloin Unsai ponkaisee ylös ja nappaa Rigelin kiinni. Cross ja Unsai tunnistavat toisensa. Yhtäkkiä Masamune ponkaisee soturien yli.

217: Ouun armeijan ahdinko[]

Orion lähtee Masamunea kohti, joka on laskeutunut hyppynsä jälkeen maahan. Muut yrittävät pysäyttää Orionin, mutta huonoin tuloksin. Masamune on aikeissa paeta, mutta Orionin uhon vuoksi kääntyykin. Yamabiko tajuaa Masamunen aikovan käyttää Ningatouta, Kurohabakin salaista tekniikkaa, mutta samalla Orion laukaisee battougansa. Masamune muistaa Tesshinin käyttämän iskun ja ehtii väistämään viime hetkellä. Orion on hyökkäämässä uudestaan, mutta Unsai painaa sen maahan. Masamune lähtee luvaten, että ketään ei selviä elossa tulevasta taistelusta. Unsai ihmettelee, miten Orion on yhä hengissä ja Gin kiittää Unsaita Orionin pelastamisesta.
Toisaalla jatkuu Ouun ja Kurohabakin välinen taistelu. Myös puolta vaihtanut Kenshin taistelee epäröimättä Ouun puolesta. Mateus, joka seisoo taistelun ulkopuolella, näkee Masamunen juoksevan kohti. Masamune käskee sotilaitaan tappaa kaikki viholliset. Tesshin ja Kougan shinobit irtautuvat taistelusta taistellakseen Masamunen kanssa, mutta Kenshin on niitä nopeampi. Masamune hyökkää hampaat paljastettuina Kenshinia kohti.

218: Unsain viha[]

Kenshin ja Masamune vaihtavat iskuja ilmasta, mutta näyttää kuin kumpikaan ei olisi haavoittunut. Masamune lyö Kensihiä jolloin Masamunen tekemät haavat kaulassa aukeavat. Kenshin kaatuu maahan kykenemättä puhumaan. Kenshinin alaiset hyökkäävät kostaakseen Kenshinin kohtalon, mutta Masamune iskee kolme taistelijaa hetkessä maahan. Orion on hyökkäämässä Masamunen kimppuun, mutta Akame estää sitä. Raivoissaan Unsai ponkaisee ilmaan ja kohti Masamunea. Masamune kuitenkin heilauttaa huiviaan, joka kietoutuu Unsain jalan ja kaulan ympärille ja paiskaa Unsain maahan. Masamune on antamassa ratkaisevaa iskua huiviin sotkeutuneelle Unsaille, kun Orion syöksyy Masamunen vatsaan pelastaen Unsain hengen.

219: Osat vaihtuvat[]

Gin syöksyy Masamunea kohti, mutta liikkeissään nopea Masamune väistää sen. Masamune piiloutuu sotilaidensa sekaan. Unsai kutsuu sotilaansa luokseen ja Sanadan shinobit käskevät 200 sotilasta liikkeelle. Gennai kolmen sotilaansa kanssa seuraa niitä. Mateus käskee Kurohabakin sotilaita hyökkäämään ja taistelu alkaa uudelleen. Bon törmää isänsä Mateuksen kylkeen ja Mateus lyö pentua maahan tunnistamatta sitä. Kun Bon nousee, Mateus tunnistaa sen ja käskee sitä poistumaan taistelukentältä. Bon sanoo itkien, ettei Mateus ole enää hänen isänsä. Mateus on tappamansa poikaansa, kun Akame puuttuu taisteluun ja käskee Bonia etsimään uusi vastustaja. Bon käskee Akamea tappamaan Mateus, mutta Akame sanoo että jos Bon ajattelee noin, hän ei kuulu Ouun armeijaan. Juuri silloin Sanadan armeija saapuu ja taistelu keskeytyy.

220: Huuto[]

Unsain armeija saartaa Kurohabakin joukot. Unsai käskee Masamunea tulemaan esiin. Mateus syöksähtää eteenpäin, nappaa Masamunen huivin ja katoaa sen kanssa sotilaiden joukkoon. Yamabiko selittää huivin kuuluneen aiemmin heidän äidilleen ja että ilman sitä Masamune ei pysy järjissään. Tesshin kertoo isänsä Kurojakin eläneen esi-isien säätämän kohtalon vankina koko elämänsä. Huivinsa saanut Masamune päättää vaihtaa taktiikkaa vihollisen ylivoiman takia. Silloin osa Kurohabakin sotilaista irtautuu ja rynnistää kohti Sanadan sotureita. Unsai käskee Tsubakuroa pysäyttämään ne, mutta joukon keskellä piileskelevä Masamune iskee Tsubakuroa ja tämä lentää sivuun. Gennai sotilaineen seuraa tapahtumia sivusta.

221: Pako[]

Kurohabakin ammattisotilaat tunkeutuvat helposti Unsain vapaaehtoisten muodostaman armeijan läpi. Lemmikit yrittävät pysäyttää ne, mutta taistelutaidottomina ne isketään helposti sivuun. Orion ja muut syöksyvät vihollisten perään ja Weed ja Kawasemi loikkaavat jäljelle jääneiden vihollissotilaiden yli. Weed antaa amattisotilaiden mennä ja keskittyy Masamunen hylkäämiin, pakkovärvättyihin sotilaisiin. Hiro hyökkää yhden sotilaan kimppuun, mutta Weed käskee sitä irrottamaan. Unsai ja Weed päättävät antaa rivisotilaiden mennä, sillä upseerien lähdettyä niillä ei ollut enää taistelutahtoa. Gin käskee niitä palaamaan perheidensä luokse. Yhtäkkiä Masamunen pakosuunnasta alkaa kuulumaan taistelun ääniä. Ouun sotilaat lähtevät niitä kohti. Gennai on taisttelussa Masamunen kanssa ja on saanut otteen sen huivista. Molemmat vierivät rinnettä alas. Ouun soturit saapuvat mäen päälle.

222: Masamune pinteessä[]

Ouun soturit tunnistavat Gennain ja ihmettelevät, mistä se on ilmestynyt. Mateus ehdottaa pakenemista, kun Gennai alkaa riepotella sotilaita. Gennai pilkkaa Masamunea pelkuriksi, joka vihastuttaa Masamunen. Se kieltää Gennaita pilkkaamasta ja pakenee sitten. Gin aikoo päästää Masamunen pois, koska se ymmärsi tilanteensa, mutta Orion lähtee perään sanoen, ettei Masamune paranna koskaan tapojaan. Sirius, Weed, Unsai ja muut syöksyvät Orionin perään. Orion hyppää kohti juoksevaa Masamunea, joka kääntyy ja valmistautuu iskemään. Weed kuitenkin pelastaa poikansa viime hetkellä. Weed käskee Masamunea ja Mateusta häipymään, sillä hän ei halua tappaa niitä Bonin ja Yamabikon nähden. Yamabikon silmistä valuu kyyneleitä. Juuri silloin Masamune hymähtää.

223: Järkkymätön pahuus[]

Yamabiko kieltää isoveljeään, sillä ei halua tämän kuolevan. Masamune antaa kuitenkin hyökkäyskäskyn, joka on tarkoitettu taistelukentälle hylätyille taistelijoille. Juuri silloin Ouun armeija ilmestyy mäen huipulle, Masamunen hylkäämät sotilaat ovat nyt Ouun riveissä. Masamune on raivoissaan. Yamabiko sanoo isoveljelleen, ettei heidän tarvitse tavoitella maailmanvaltaa jos Ouun armeija turvaa rauhan. Unsai käskee Masamunea lähtemään, mutta Masamune ei vetäydy. Weed päättää perääntyä itse. Masamune huutaa Weedin perään, mutta Weed ei ole kuulevinaankaan. Se suututtaa Masamunen, joka hyökkää. Yamabiko päättää kuitenkin kohdata isoveljensä, mutta Masamune haavoittaa sitä kurkkuun.

Lähteet ja sitaatit[]

GDWO-mangat
Mangat AlkuTuuli puhaltaa IgastaYlpeän soturin kuolemaValkoinen paholainenTaipumattomatYliherruuden tavoittelijatKuolemaa uhmatenÖinen marssiVeljeksetVanhan soturin päätösVäistämätön taisteluViimeinen hymyUskollinen kuolemaan saakkaKuoleman vuoriViimeinen toivomusAlistuminen tai kuolemaRaivoisa aaveOikeuden hetkiVihollisen jäljilläTorjuntavalmiusArmeijat kohtaavatOuun armeijan paluuSoturin ensiaskeleetPetoksen merkkejäWeedin paluuPienen soturin tehtäväOrionin rynnäkköUnsain vihaArmotonViimeinen uhma
Advertisement