FANDOM

Kohtaan Akakabuton kanssanne Ouun vuorten Onikubi-solassa!!! Siitä tulee hautapaikkani! Valmistautukaa lähtöön!!!
— Moss liittyessään Benin joukkoihin mangassa Shinobi-koira Akame, sivu 96

Shinobi-koira Akame on viides osa sarjasta Ginga: Nagareboshi Gin.

TakakansitekstiMuokkaa

Petollinen Sniper onnistuu suunnitelmassaan, ja saa Sumuvuoren Mossin laumoineen hyökkäämään Benin joukon kimppuun. Vain muusta joukosta erilleen joutuneet Gin ja Smith tietävät Sniperin suunnitelmasta ja heidän on pidettävä kiirettävä estääkseen väärinkäsityksistä johtuva taistelu, ennen kuin kukaan loukkaantuu.

Yksityiskohtainen juoniMuokkaa

16: Kohti Mutsugi-solan taisteluaMuokkaa

Riki ja John taistelevat toisiaan vastaan. Lopulta John myöntää tappionsa ja antaa Rikille luvan tappaa hänet halutessaan. Rikin mielestä Johnin kaltaisen koulitun koiran henkeä ei sovi heittää hukkaan. Hän sanoo, että Johnin henki on siitä lähtien hänen.
Sniper kuulee Benin johtaman joukon lähestyvän ja piiloutuu Hyenan kanssa. Tulijat huomaavat Lloydin ruumiin, ja miettivät, kuka on murhan takana. Akatora epäilee Giniä ja Smithiä. Eräs rivisotilas myöntää Smithin olevan äkkipikainen. Toisaalta Gin ei ole kenenkään mielestä sellainen. Ben toteaa, että mahdollisuudet neuvotteluihin on menetetty; he voivat kohdata Mossin vain taistelukentällä. Joukko jatkaa matkaansa.
Eräs Mossin alainen huomaa Benin johtaman joukon olevan matkalla Mossin luo, ja Lloydin ruumiin. Se lähtee ilmoittamaan Mossille asiasta.
Gin, joka on kestävän oksan päällä, yrittää pelastaa putoamaisillaan olevan Smithin, joka uskoo, ettei hän voi pelastua. Smith yrittää saada Ginin irrottamaan otteensa ystävästään, mutta turhaan. Gin heilauttaa Smithin läheiselle kalliolle ja hyppää itse perässä. Hetken hassuttelun jälkeen Gin ja Smith lähtevät etsimään tovereitaan.
Äskeinen Mossin alainen ilmoittaa johtajalleen Benin joukon lähestyvän. Moss käskee alaistensa valmistautua taisteluun. Hän lupaa, ettei jätä yhtäkään vihollista eloon.

17: Benin kohtaloMuokkaa

Ben löytää Mossin joukon, ja kertoo haluavansa neuvotella. Moss ei kuitenkaan jaksa enää kuunnella tämän "satuja". Hän näyttäytyy kiitokseksi siitä, että Ben tuli surman suuhun. Akatora härnää Mossia ja Ben ärähtää hänelle, etteivät he taistele, ellei ole pakko. Mossin raivosta huolimatta Ben jatkaa tämän suostuttelua, mutta Moss tönäisee valtavia kiviä liikkeelle. Hän kysyy, missä Jaguar on, ja Ben olisi valmis vastaamaan, mutta Moss ei ota vihollisen vastausta kuuleviin korviinsa. Ōun soturit pakenevat kiviä, mutta Ben jää niiden alle. Cross yrittää mennä avuksi, mutta Akatora estää häntä sanoen, että on liian myöhäistä.
Toisaalla Great huolehtii haavoittuneesta Jaguarista. Great kysyy, hyökkäsikö Sniper hänen ja Lloydin kimppuun, ja Jaguar vastaa myöntävästi. Gin ja Smith juoksevat paikalle kysyen, missä muut ovat. Great kertoo muiden olevan Mossia tapaamassa ja Jaguar kiittää kaksikkoa henkensä pelastamisesta ennen kuin nämä jatkavat matkaansa. Jaguar kehuu Ōun soturien tavoitetta, ja lupaa liittyvänsä heihin vaikka yksin ja perinnöttömänä.
Samaan aikaan Benin ja Mossin joukkojen taistelu alkaa. Mossin armeijalla on selvä ylivoima: siihen kuuluu 32 koiraa, Benin joukkoon sen sijaan 12. Sniper ja Hyena katselevat taistelua vierestä. Sniper suunnittelee houkuttelevansa muut ryhmänjohtajat puolelleen ja voittavansa Rikin yhdessä taistelussa.
Mossin riepotellessa Akatoraa, Gin puuttuu taisteluun ja kertoo Jaguarin olevan elossa. Moss vastaa, että on myöhäistä selitellä.
Gin kauhistuu nähdessään kiven alla makaavan Benin. Pian raivo ottaa hänestä vallan, ja hän hyökkää Mossin kimppuun. Taistelu raukeaa, kun Ben nousee ja heittää kiven syrjään. Hän jatkaa Mossin suostuttelua, mutta tämä on edelleen raivoissaan ja hyökkää Benin kimppuun. Ben ottaa Mossista kiinni, iskee tämän pään kiveen ja heittää tämän pois. Koirien riidellessä siitä, kuuluko Kasumidake Mossin tappion takia Benille, Jaguar juoksee paikalle kertoen taistelun olleen petturien juoni, ja Benin väen pelastaneen hänet. Sniper seuraa edelleen tilannetta, ja tajuaa suunnitelmansa menneen pilalle. Hän sanoo lähtevänsä vähäksi aikaa ja käskee Hyenan palaamaan Benin ryhmään.
Lopulta Moss suostuu liittymään Benin joukkoon. Tuulen puhaltaessa koirat alkavat ulvoa ja tovin kuluttua he lähtevät matkaan.
Kahden päivän juoksemisen jälkeen koirat pitävät tauon Igassa. Ben kertoo, että heidän joukkoihinsa saattaisi löytyä sieltä mahtava liittolainen.
Hornanhurtat jahtaavat villisikaa, mutta sen tappaakin Moss. Koirat herkuttelevat saaliilla Hyenan katsellessa kauempaa nälkäisenä. Hän ei viitsi näyttäytyä peläten, että Ben tappaa hänet. Yllättäen joku tuntematon koira antaa Hyenalle lihapalan. Hyena lähtee juoksemaan se hampaissaan, mutta sen antaja seuraa häntä puissa loikkien. Ben tovereineen kuulee Hyenan huudon.

18: Lentävät paholaisetMuokkaa

Hyena jatkaa matkaansa. Mystisen koiran seuraan on liittynyt tämän tovereita. Kolmikko laskeutuu Hyenan eteen, tämän yrittäessä parhaansa mukaan puolustaa itseään. Koirat kuitenkin jättävät Hyenan rauhaan ilman taistelua.
Benin joukko saapuu paikalle. Ben kysyy, eikö Hyena häpeä näyttää naamaansa heille, ja Sniperin olinpaikkaa. Hyena kertoo, että Sniper pakotti hänet mukaan juoneensa. Moss antaa Benille vapaat kädet rangaistuksen suhteen. Hyena yrittää pyytää tukea hornanhurtilta ja Giniltä, muttei saa ketään puolelleen ennen kuin Ben hyökkää tämän kimppuun, mutta jättää tämän nopeasti rauhaan. Moss haukkuu Beniä pehmoksi ja Ben myöntääkin, ettei hän pidä tappamisesta.
Hyena alkaa syödä lihanpalaansa nälkäisenä, mutta tämän syljettyä sen pois Akatoran käskystä huomataan, että liha on koiran. Hyenaa aletaan syytellä, mutta koirat huomaavat, ketkä lihanpalan antoivat. Puissa loikkivien koirien lähdettyä matkoihinsa, Ben kertoo, että hän etsii Igan shinobikoirien johtajaa, Akamea.

19: Shinobi-koira AkameMuokkaa

Benin joukko törmää samoihin kannibaalikoiriin, jotka ovat juuri syömässä uhriaan. Ne loikkivat pois siinä uskossa, että koirat ovat Akamen apujoukot. Benin joukko puolestaan luulee, että äskeiset muukalaiset ovat Akamen alaisia.
Yllättäen Igan shinobit hyökkäävät Benin joukon kimppuun puista. Kougan shinobit suunnittelevat vievänsä Igan shinobitaitojen kirjan kaaoksen turvin.
Muualle loikkineita Igan shinobeita jahdatessaan Ōun soturit huomaavat kuopan, jossa on kuolleen oloinen koira. He jäävät ihmettelemään sitä. Smith epäilee, onko se oikeasti kuollut. Cross hoputtaa häntä ja Smithin käännettyä selkänsä shinobi vetää tämän mukanaan tunneliin.

Lähteet ja sitaatitMuokkaa