FANDOM

Olkaa ystävällinen ja viekää poikani isänsä, Ouun ylipäällikkö Ginin luo!
— Sakura ennen kuolemaansa GB:lle mangassa Seikkailu alkaa!, sivu 23

Seikkailu alkaa! on ensimmäinen osa sarjasta Ginga Densetsu Weed.

TakakansitekstiMuokkaa

Weed on pieni rohkea akita-koiranpentu, joka lähtee etsimään legendaarista isäänsä, Giniä. vaarojen täyttämä matka kohti Ouun vuoria alkaa, kun Weedin emo kuolee. Pelkurimainen, mutta hyväsydäminen GB päättää litityä pienen pennun matkaseuraksi. Mitä heitä mahtaa odottaa Ouun vuorilla, jossa Ginin huhutaan hallitsevan koirien paratiisia?

Yksityiskohtainen juoniMuokkaa

MatkaanlähtöMuokkaa

GB on metsästämässä Hida-vuorilla. Tuntematon pentu ilmestyy ja säikäyttää linnut. GB saa napattua yhden linnun ilmasta, mutta pentu vaatii sitä omakseen. GB suuttuu ja paiskaa pennun päin puuta, mutta pennulle ei käy mitään ja tämä varastaa linnun. GB saa pennun kiinni ja pentu paljastaa olevansa vuorilla sairaan emonsa kanssa. GB heltyy ja antaa linnun pennulle. Hän varoittaa Nero-nimisestä koirasta ja esittäytyy englanninsetteri GB:ksi. Kun pentu on mennyt, Nero kutsuu GB:tä.
GB:n saapuessa Neron luokse, tämä sättii häntä siitä ettei ole löytänyt mitään ruokaa, Nero näkee varisparven ja käskee GB:n katsomaan. Kun GB saapuu paikalle, hän näkee aiemmin tapaamansa pennun jahtaamassa variksia, jotka ovat varastaneet linnun. GB ajaa linnut pois. Sakura, Weedin emo, kiittää GB:tä hänen antamastaan linnusta. Sakura pyytää GB:tä viemään pentunsa isänsä luo Ōuun. Sakura käskee viimeisillä voimillaan tottelemaan GB:tä ja elämään hänen puolestaan. Sen jälkeen Sakura menehtyy.
GB kaivaa Sakuralle haudan. Hän ajattelee ettei pysty toteuttamaan Sakuran viimeistä toivetta ja pakenee paikalta. Pentu jää yksin emonsa haudan luo kunnes GB palaa takaisin myöntäen olevansa typerys. Hän päättää keksiä pennulle nimen ja nimeää hänet Weediksi, joka tarkoittaa englanninkielellä rikkaruohoa. Sen jälkeen GB ja Weed lähtevät kohti Ōun paratiisia. Toisaalla Nero sättii Sasukea, joka on tuonut käärmeitä ja sammakoita. Nero käskee Sasukea hakemaan lintua vuoren juurella olevasta maatilasta.

1: Neron käskyMuokkaa

2: EpäilysMuokkaa

3: Taistelu elämästäMuokkaa

4: RistiriitaMuokkaa

5: Matkan syyMuokkaa

6: JälleennäkeminenMuokkaa

7: Merin vastarintaMuokkaa

8: Veljen puolestaMuokkaa

9: Epäsankarillinen paluuMuokkaa

10: Menetetty paratiisiMuokkaa

Lähteet ja sitaatitMuokkaa