FANDOM

Neljä vuotta sitten kolme kai-koiran pentua hylättiin näille vuorille. Punaraitainen Akatora, ruskearaitainen Chuutora ja mustaraitainen Kurotora... [--] Onnekseen pennut olivat perineet kai-koiran karskin luonteen. Eloonjäämisen taito oli niillä verissä.
— Ben Kain veljeksistä mangassa Kain kolme hornanhurttaa, sivut 44-46

Kain kolme hornanhurttaa on neljäs osa sarjasta Ginga: Nagareboshi Gin.

TakakansitekstiMuokkaa

Gin päättää liittyä vuorille ilmestyneisiin villikoiriin, ja auttaa niitä keräämään koiria ympäri Japania taisteluun Akakabutoa vastaan. Etelään matkaava Ben-koiran johtama ryhmä, johon Gin kuuluu, joutuu ensimmäiseksi kohtaamaan Kain kolme veljestä, joille eläminen on aina tarkoittanut taistelemista.

Yksityiskohtainen juoniMuokkaa

12: Uroiden matkaMuokkaa

Yöllä Gin ja John jättävät laumatoverinsa nukkumaan, jotta Gin pääsee hyvästelemään läheisensä. Heräilevä Ben ei suhtaudu tähän kovin suopeasti, mutta Crossin ansiosta tämä antaa tulokkaiden mennä. Ben tokaisee, että Cross lellii aina pentuja ja siitä huomaa hänen olevan naaras. Tästä tulee kaksikolle hieman erimielisyyksiä.
Hieman kauemmas päästyään Gin ja John hyvästelevät toisensa, koska John ei ole kiinnostunut villikoiran elämästä; omasta mielestään ihmiset lopulta ampuisivat hänet. Gin käy hyvästelemässä Daisuken, Fujin ja sisaruksensa.
Aamulla Ōun soturit lähtevät matkaan. Gin suuntaa Benin ryhmän mukana etelään. Kukaan ei tiedä, että petollinen Sniper on lähettänyt seuraajansa Hyenan vakoilemaan joukon toimintaa.
Hengähdystauon aikana Hyena ihmettelee, miksi he liikkuvat syvällä metsässä, kun oikeita uroita ollaan etsimässä.

13: Kain kolme hornanhurttaaMuokkaa

Ben kertoo kaikille Kain kolmesta hornanhurtasta. Cross kysyy, millaisia koiria he ovat, mihin Ben vastaa sen selviän aivan pian.
Villisika ryntää paikalle perässään Kain veljekset, Akatora, Kurotora ja Chūtora, jotka tappavat sen. Ben kertoo näiden menneisyydestä. Veljekset hylättiin neljä vuotta sitten, ja jo pennuista asti he joutuivat taistelemaan eloonjäämisestä muun muassa käärmettä vastaan. Kolmikko ärsyyntyy siihen, että heidän menneisyyttä kaivellaan, ja taistelu alkaa heti, kun villisika on syöty.
Beniä vastaan taistellessaan Akatora tunnistaa hänet pelastajakseen, ja käskee veljiään lopettamaan taistelemisen. Gin ja Chūtora kuitenkin taistelevat kauempana, joten muut lähtevät heidän perään. Akatora selittää, että Ben oli pelastanut heidät vihamieliseltä näädältä, ja tullut katsomaan heidän vointiaan useamman kerran. Veljekset liittyvät Benin ryhmään. Myöhemmin Akatora kertoo vihollisestaan Mossista.

14: Moss, Kasumidaken herraMuokkaa

Hyena kertoo Mossille, että Ben suunnittelee yllätyshyökkäystä. Smith ja Gin lähtevät etsimään Hyenaa ihmetellen, missä tämä viipyy.
Hyenan lähdettyä Moss lähettää Lloydin ja poikansa Jaguarin viemään Benille viestiä: "Turha yrittää yllätyshyökkäystä. Näemme teidät. Kasumidaken Moss ei piiloudu eikä pakene. Jos olet oikea uros, käy reilusti päälle! Odotan Mutsugisolassa auringonlaskun aikaan. Jos et ole valmis kuolemaan, lähde mailtani." Kaksikko suorittaa tehtävänsä, ja saa samalla uuden viestin kerrottavakseen Beniltä.
Smith ja Gin huomaavat Hyenan piileskelevän kivien takana. Jaguar ja Lloyd saapuvat paikalle ja huomaavat piileskelijän. Hyena hyökkää tyrmistyneen Jaguarin kimppuun, ja samalla hetkellä Sniperkin liittyy taisteluun.

15: Lyökää petturit!Muokkaa

Lloyd kuolee Sniperin hampaisiin, ja lopulta Gin päättää puuttua tilanteeseen. Sniper käskee Giniä tappamaan Jaguarin, mutta turhaan. Smith huomauttaa, että Riki määräsi alueen Benin vastuulle, eikä tämän takia Sniperin sana paina siellä. Sniper määrää Hyenan hoitelemaan Smithin, hän itse puolestaan taistelee Giniä vastaan. Gin joutuu alakynteen, mutta Hyenan helposti päihittänyt Smith tulee pelastamaan ystävänsä ja lähtee juoksemaan pois tätä leukojensa välissä kantaen. Kaksikko tippuu vahingossa rotkoon. Sniper on varma, etteivät he selviä pudotuksesta.
Toisaalla John ja Daisuke taistelevat karhua vastaan. Apuun tulee Riki, joka luulee Johnin kuuluvan edelleen Benin ryhmään. John haastaa Rikin taisteluun johtajuudesta.
Ben ja muut ihmettelevät, mikseivät Smith ja Gin ole vieläkään palanneet; aurinko on jo laskemassa, ja taistelu Mossin laumaa vastaan lähestyy. Akatora sanoo haistavansa verta. Paikalle juoksee Mossin viestinviejä, joka kaatuu voimattomana maahan. Yllättäen joukko kuulee ulvontaa Kasumidaken suunnalta, ja lähtee matkaan.

Lähteet ja sitaatitMuokkaa