FANDOM

Ginga: The Last Wars on Yoshihiro Takahashin kirjoittama neljäs Ginga-sarja. Se on Ginga Densetsu Weed: Orionin jatko-osa ja pääosissa ovat nyt aikuistuneet Weedin pojat, Orion, Sirius ja Rigel. Vihollisena on Akakabuton poika, Monsoon, jotka hyökkäävät Futago-solaan kostaakseen isänsä kuoleman.

Sarja alkoi vuonna 2015 Weekly Manga Goraku -sarjakuvalehdessä ja se päättyi 7. joulukuuta 2018.[1] Sarjan suomentaminen aloitettiin toukokuussa 2019[2] nimellä The Last Wars.[3]

Sarjan luultiin olevan viimeinen Ginga-sarja nimensä perusteella, mutta sarja saikin toukokuussa 2019 jatkoa kun Ginga Densetsu Noah alkoi.

KuvausMuokkaa

Hopeanuoli, Weed ja Orion saavat jatkoa!
Koiratarinoiden mestari Yoshihiro Takahashin sankarit kokoontuvat viimeiseen taistoon.
Kun pelätyn Akakabuto-karhun perillinen ilmaantuu tekemään tuhoa, Futago-solan väen on kutsuttava Orion sisaruksineen apuun. Sukupolvia kestäneen taistelun viimeinen suuri näytös voi alkaa! Last Wars -sarja päättää pitkän tarinakokonaisuuden, jota on voitu seurata suomeksi jo vuodesta 2010. Kahdesti maassamme vieraillut Yoshihiro Takahashi on koiratarinoiden tekijänä maineensa veroinen, omaa luokkaansa. Fanien ei tarvitse vielä huolestua, sillä Last Warsia on lokakuuhun 2018 mennessä ilmestynyt 18 osaa. Ja lisää tulee!
Ikäsuositus: 13+

OsatMuokkaa

Katso lista kaikista osista.

TriviaaMuokkaa

  • Suomenkielisen julkaisun sopimukset Ginga: The Last Warsiin allekirjoitettiin lokakuussa 2018.[4]
  • Lukujen nimet ovat epävirallisia suomennoksia siihen asti kun osa ilmestyy virallisesti suomeksi.

Lähteet ja sitaatitMuokkaa

  1. animenewsnetwork.com
  2. Sangatsu Manga - tulossa 2018
  3. Tammi.fi
  4. Kaksoissola.net - "Käännöstoiveita"
Mangasarjat
Pääsarjat Ginga: Nagareboshi GinGinga Densetsu WeedGinga Densetsu Weed: OrionGinga: The Last WarsGinga Densetsu Noah
Muut sarjat Ginga: The First WarsGinga Densetsu AkameTaistelukoira ZeroFangKoirasoturi GamuShiroi Senshi YamatoLassie
Muut mangat Ginga Densetsu RikiAnju & sankarikoira JiroomaruWeed: TaidekirjaWeed Gaiden: Soturien tieSankaritarinoita 1Sankaritarinoita 2Koiria ja isäntiäNamonaki Inu no Uta
Tietokirjat Meteor GinWeed: Taisteluiden aikaDensetsu Hozon No Sho Ginga Shidai