FANDOM

Elä loppuelämäsi tavalla, jota sinun ei tarvitse hävetä poikasi edessä. Se on tärkein velvollisuutesi isänä. Kun täytät sen, poikasi alkaa tuntea ylpeyttä sinusta.
— Unsai Mateukselle mangassa Armoton, sivut 116-117

Armoton on 29. osa sarjasta Ginga Densetsu Weed: Orion.

TakakansitekstiMuokkaa

Ouun armeijan ja Kurohabakigumin sodan viimeiset hetket ovat käsillä. Valitseeko tulisieluinen Orion armon tai koston tien?

Yksityiskohtainen juoniMuokkaa

224: Voitetun uhmaMuokkaa

Yamabiko haavoittuu vakavasti Masamunen iskusta eikä pysty kuin makaamaan hangessa. Masamune syöksyy kohti Weediä hyökätäkseen uudelleen. Weed vastaa syöksyyn saaden otteen Masamunen kurkusta. Molemmat irrottavat osuessaan maahan, jolloin Masamune saa kimppuunsa Unsain, Jeromen, Kyōshirōn, Tesshinin ja Kagetoran. Iskujen vuoksi Masamune haavoittuu pahasti ja sen haavoista pulppuaa verta. Siltikään Masamune ei luovuta ja saa uudelleen kimppuunsa Jeromen, joka on aikeissa tappaa sen. Yamabiko pyytää antamaan veljelleen armoa eikä hän halua nähdä Masamunen kuolevan. Bon puolestaan vetoaa isäänsä Mateukseen. Taistelu keskeytyy taistelijoiden kuullessa Bonin pyynnön, että jos Mateus katuu aidosti, Ōun soturit antavat sille anteeksi. Masamune makaa maassa pystymättä liikkumaan. Weed ei ole aikeissa tappaa Masamunea, mutta Orion on eri mieltä. Orion huutaa raivoissaan, ettei ole samanlainen kuin isänsä ja syöksyy kohti Masamunea.

225: ArmotonMuokkaa

Orion juoksee Masamunea kohti ja laukasee battōgan. Isku osuu Masamunen takaraivoon ja molemmat koirat pyörivät muutaman kerran taaksepäin. Masamune jää selälleen makaamaan. Weed syöksyy Orionin ja Masamunen väliin ja kieltää poikaansa tappamasta voitettua. Gin, Jerome ja Unsai miettivät, miten Orionista on tullut niin julma. Masamune kertoo Orionin ajattelutavan muistuttavan sen omaa. Orion vastaa vihaisesti, ettei hän muistuta Masamunea lainkaan. Orionin mieleen kohoaa muisto Izōn pentujen sekä Kisaragin kuolemasta. Orion yrittää kiertää Weedin hyökätäkseen Masamunen kimppuun mutta Weed paiskaa poikansa maahan. Orion yrittää saada muut soturit hyökkäämään Masamunen kimppuun, mutta kukaan ei liiku. Weed ilmoittaa karkottavansa Orionin paratiisista sen itsepäisyyden takia. Orion ilmoittaa lähtevänsä mielellään.

226: Masamunen ratkaisuMuokkaa

Orion ilmoittaa lähtevänsä paratiisista, koska ei halua jäädä katselemaan pahantekijöiden suojelemista. Kyyneleet valuen Orion kääntyy lähteäkseen, mutta törmää Andyyn, Akakamaan ja muihin rotkoon pudonneisiin. Izō ilmoitaa lähtevänsä Orionin mukaan pitääkseen sitä silmällä. Juuri silloin Masamune nousee yllättäen jaloilleen. Se kysyy aikovatko Gin ja Weed jättää tappotyön puolitiehen. Masamune yskäisee verta ja kaatuu uudestaan maahan. Masamune repii vatsansa auki ja suolensa ulos. Sitten hän kaatuu sitten kuolleena maahan.

227: Päättymätön kaunaMuokkaa

228: Mateuksen kyyneleetMuokkaa

229: Isän ja pojan kohtaloMuokkaa

230: Mateuksen päätösMuokkaa

231: Unsain menneisyysMuokkaa

Lähteet ja sitaatitMuokkaa

GDWO-mangat
Mangat AlkuTuuli puhaltaa IgastaYlpeän soturin kuolemaValkoinen paholainenTaipumattomatYliherruuden tavoittelijatKuolemaa uhmatenÖinen marssiVeljeksetVanhan soturin päätösVäistämätön taisteluViimeinen hymyUskollinen kuolemaan saakkaKuoleman vuoriViimeinen toivomusAlistuminen tai kuolemaRaivoisa aaveOikeuden hetkiVihollisen jäljilläTorjuntavalmiusArmeijat kohtaavatOuun armeijan paluuSoturin ensiaskeleetPetoksen merkkejäWeedin paluuPienen soturin tehtäväOrionin rynnäkköUnsain vihaArmotonViimeinen uhma