Gingamanga Wikia
Advertisement
Gingamanga Wikia
Jälleen yksi korvaamaton elämän liekki oli sammunut. Venäjällä syntynyt Lydia oli kuollessaan kuusivuotias. Se oli ottanut puolisokseen Jeromen, jota jotkut kutsuvat ammattitappajaksi. Ne olivat saaneet neljä poikaa ja kaksi tytärtä. Onnellinen elämä koirien paratiisissa oli vastakohta Lydian kokemuksille sotakoirana. Lydia ei ollut epäröinyt kuolla lapsiaan suojellen. Se oli ollut Lydialle velvollisuuksista pyhin.
— Kertoja Lydiasta mangassa Akakabuton perintö, sivut 168-169

Akakabuton perintö on ensimmäinen osa sarjasta Ginga: The Last Wars.

Takakansiteksti[]

Koirien paratiiisin rauha rikkoutuu, kun kostonhimon liekeistä noussut uusi pahuus saapuu Futagosolaan. Varjoissa kasvanut vihollinen yllättää Ginin ja Weedin ja pian raivokkaita kynsiä värjää koirien veri...

Yksityiskohtainen juoni[]

1: Kohtalon säätämä taistelu[]

Punaselkäinen karhu hyökkää vuorilla kahden serovin kimppuun. Karhu tappaa aikuisen serovin mutta vasa pääsee karkuun. Karhu on Monsoon, Akakabuton poika. Se alkaa kesken syömisen muistella nuoruuttaan ja miten John ja muut Ōun soturit tappoivat sen emon. Monsoon sisaruksineen pääsivät pakoon mutta alkoivat tuntea vihaa Ōun armeijaa kohtaan.
Ōussa Gin on lähes sokeutunut ja Weed on aikuistunut. Gin toteaa, että hänellä on hyvä perijä. Kesken keskustelun Gin aistii jotain ja Kurotora haistaa veren hajun. Weed lähtee selvittämään asiaa ja löytää Denshichin ruumiin. Koirat eivät tunnista karhun hajua. Weed jää Denshichin ruumiin luokse, kunnes Jerome huomaa karhun hänen takanaan ja huutaa varoituksen. Weed ei kuitenkaan ehdi reagoida ja saa osuman karhun kynsistä.

2: Jättilaiskarhun hyökkäys[]

Weed lentää verisenä ilman halki. Hänellä on syvät haavat oikealla puolella kehoa. Tesshin ulvoo apua. Weed yrittää nousta ylös, mutta lyyhistyy takaisin maahan. Jerome auttaa haavoittuneen Weedin Kenin selkään, kun karhu hyökkää. Hiro hyökkää karhun kimppuun, mutta karhu työntää hänet pois. Hiro saa haavat päähän. Samaan aikaan Gin, Kurotora ja Akame kuulevat ulvontaa ja karjuntaa. Rocket lähtee ottamaan asiasta selvää. Akame ja Akakama huomaavat Rocketin juoksevan suoraan karhujen väijytystä kohti. Akame huutaa ja Rocket jähmettyy paikoilleen huomatessaan karhut.

3: Verivihollisen suku[]

Karhut hyökkäävät Rocketin kimppuun eivätkä näytä pelkäävän. Kukaan ei pääse Rocketin apuun, koska lisää karhuja on hyökännyt muiden koirien kimppuun. Kurotora kuulee kaikista ilmansuunnista taistelun ääniä. Gin haistelee ilmaa ja tunnistaa Akakabuton hajun. Kurotora ulvoo kutsuen kaikkia taistelijoita apuun. Karhut pääsevät soturien läpi. Lenov, Lydian ja Jeromen poika, jää karhujen jalkoihin ja pyytää äitiään apuun. Karhut tappavan Lenovin ja Lydia raivostuu, joka hyökkää estelyistä huolimatta karhun kimppuun. Lydia nappaa Lenovin ruumiin ja pakenee. Karhu kuitenkin iskee käpälänsä Lydian selän päälle. Kynnet uppoavat sisäelimiin ja katkaisevat selkärangan. Kaksi pentua yrittävät auttaa emoaan mutta karhut tappavat ne helposti. Akame, Akakama ja Vanhin liittyvät taisteluun.

4: Soturien ahdinko[]

Akakaman ja Vanhimman hyökätessä, Akame peittää karhun silmät. Koirat saavat karhun kauemmas Lydiasta, joka puristaa edelleen leuoissaan Lenovin ruumista. Cross ja Tonov raahaavat tajuttoman Lydian sivuun. Gin tajuaa Akakabuton poikien palanneen ottamaan Futago-sola takaisin haltuunsa. Gin kutsuu kaikki joukkonsa kokoon. Samaan aikaan Ken, Mer ja haavoittunut Weed saapuvat. Gin on järkyttynyt nähdessään Weedin haavat ja Weed käskee isäänsä pakenemaan. Kurotora kutsuu joukot kokoon. Toisaalla Tesshin ja muut taistelevat vielä Weediä haavoittanutta karhua vastaan, kun ne saavat kutsun palata takaisin. Jōji ei suostu lähtemään ja hyökkää yksin karhun kimppuun. Lisää karhuja saapuu ja yksi niistä upottaa kyntensä syvälle Jōjin niskaan.

5: Taipumattomat haavoittuneet[]

Karhu irrottaa kyntensä Jōjista, joka lennähtää ilmaan. Tesshin raahaa Jōjia syrjään, mutta karhut seuraavat heitä. Jerome, Kagetora ja Kyōshirō hyökkäävät karhujen kimppuun. Tesshin käskee Hiroa viemään Jōji turvaan. Ōussa Rocket on edelleen karhujen ympäröimänä. Rocket näkee jotain karhujen takana ja tunnistaa ne Hiroksi ja Jōjiksi. Karhut tukkivat niiden tien ja kun karhu hyökkää, Jōji liukuu pois Hiron selästä.

6: Uskalias vastahyökkäys[]

Mer, Kurotora ja Ken juoksevat Hiron apuun. Karhu on juuri iskemässä Hiron kimppuun, mutta Rocket upottaa hampaansa karhun niskaan. Hiro iskee hampaansa karhun etutassuun ja kaataa sen maahan murtaen sen kallon. Sitten Hiro upottaa hampaansa karhun päähän ja repii sen auki. Kaikki ovat järkyttyneitä Hiron voimasta. Kurotoran, Merin, Crossin ja Kenin hyökätessä karhut pakenevat. Gin jatkaa ulvomista, joka kantautuu kauas ja saa karhut hämilleen. Ne lopettavat taistelun ja koirat pääsevät irtautumaan taistelusta ja palaamaan Ginin luokse. Yhtäkkiä kuuluu voimakas karjaisu ja koirat jähmettyvät. Puiden välistä ilmestyy suunnattoman suuri karhu.

7: Ammattitappajan valitus[]

Monsoon ilmestyy ja sen vasen tassu on luonnottoman iso ja kultaisen karvan peitossa. Koirat keskustelevat siitä, että ilman yllätyshyökkäystä ja ihmisten apua on mahdotonta voittaa. Lydia keskustelee Jeromen ja pentujensa kanssa, kunnes menehtyy. Jerome itkee ja ulvoo, joka kiinnittää koirien huomion. Kyyneleet valuen Jerome syöksyy kohti karhuja, jotta voi kuolla ja seurata Lydiaa tuonpuoleiseen.

8: Menetyksen jälkeen[]

Jerome syöksyy rinnettä alas. Akame, Tesshin ja Rocket saavat kuitenkin pysäytettyä Jeromen ja muistuttavat häntä pennuistaan. Kun pennut tulevat alas, Jerome luopuu itsemurhaiskustaan. Yhtäkkiä karhut pakenevat puiden suojiin ja helikopteri ilmestyy. Paikalle saapuvat Daisuke ja Hidetoshi. Daisuke halaa Giniä. Daisuke nostaa haavoittuneen Weedin ja Hidetoshi Jōjin ja vievät heidät helikopteriin, joka lähtee pois. Helikopterin loitotessa karhut alkavat suunnitella uutta hyökkäystä. Toisaalla Sasuke ilmoittaa Rigelille ja Siriukselle Yamabikon saapuneen. Rigel lähtee hakemaan Orionia, joka seisoo vesiputouksen luona ja on tuupannut kaikki muut alas.

Lukujen kannet[]

Lähteet ja sitaatit[]

G:TLW-mangat
Mangat Akakabuton perintöPaholaisen raivoLannistumattomatKoiransyöjätTottelematonTaistelun kutsuArmon hitunenKaikki yhden puolesta!Tuomitun hymyRaudan pelkoLähellä tuhoaVeljesriitaHetken hiljaisuusVihollisen maille!Epäröinnin loppuKannibaaliVaarallinen ystävyysSiriuksen vastarintaKarkotus paratiisistaPetturiEnsimmäisenä taisteluunElämä vai kuolema?
Advertisement